دانشجویان صنعت چاپ

كلیك كنید

 

رنگ در گرافیک بسته بندی

 

به طور کلی رنگ اولین چیزی است که بیننده از بسته بندی درک میکند شکل و نوشته به ترتیب بعد از رنگ سبب جذب مشتری میگردند.به همین دلیل رنگ یکی از مهمترین عوامل انگیزشی در خرید محصول است.

نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد استفاده به جا از رنگ ها است به عنوان مثال رنگ سبزبسته به جای استفاده می تواند بیانگر فساد و پوسیدگی و از طرف دیگر می تواند بیانگر طراوت و تازگی باشد .
در انتخاب رنگ محصولات غدایی و نوشیدنی ها علاوه بر توجه به رنگ ماده غذایی میتوان با توجه به ویژگی های گروه مصرف کننده از رنگ ها به عنوان ابزاری قدرتمند بهره جست.
به عنوان مثال در طراحی جعبه چای های گیاهی میتوان از رنگ های ملایم و لطیف که مترادف فرآورده های گیاهی است بهره گرفت.
اما مورد چای واقعی میتوان با استفاده ابز زمینه تیره حس مرغوبیت محصول را دز مشتری ایجاد نمود و استفاده از تصاویر مرتبط نوعی تشخص به محصول می بخشد.

.: ادامه مطلب :.
  • نوشته : محمد اربابی
  • تاریخ: دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:رنگ در گرافیک بسته بندی ,,
  • تأثیرات مثبت طراحی مجدد بسته بندی

     

    طراحی بسته بندی

    طی تمام سال هایی که آن لکه سیاه روی قوطی چای به چاپ می رسید، خیلی ها گمان می کردند، این جعبه ها از قدیم چاپ شده بوده اند و حالا تنها یک رنگ سیاه روی آنها زده می شود، در حالی که مدیران شرکت برای پایبندی به طرح جعبه و پرهیز از ارائه محصول در بسته های متفاوت، نگران از دست دادن مشتریان بودند. در واقع مردم هم می دانستند که پشت آن لکه سیاه، همان تصویر خطی چهره زن وجود دارد.

    این نمونه ای از پایبندی به طرح جا افتاده در بازار و پرهیز از ریسک تغییر شکل و ظاهر بسته بندی است. اما در مقابل می توان انواع بسته های دیگر را مشاهده کرد که به کلی شکل دیگری گرفته اند، برای مثال، بسیاری از پودرهای رختشویی از طرح های سرد و ملایم به سوی طرح های گرم رفتند.

    راستی چرا و چه هنگام و چگونه باید به طراحی مجدد بسته بندی یک محصول اقدام شود؟ هنگامی که یک محصول یا بسته بندی به تغییرات کلی یا جزیی نیاز پیدا می کند طراحی مجدد صورت می گیرد. دلایل متعددی برای طراحی مجدد یا Redesign وجود دارد. این دلایل از دید تولیدکننده، خریدار محصول و طراح متفاوت هستند.

    آن چه در یک نگاه کلی مشخص می شود این است که اهمیت یک بسته بندی برای تولیدکننده در نوع و نحوه جذب خریداران است، سپس در مراحل بعدی کیفیت و نحوه ارایه و سایر موارد قرار دارد. طراح در این میان نقش حلقه اتصال اهداف تولیدکننده و بازار را ایفا می کند، بازار؛ جایی است که خریدار در آن باید با عوامل بصری به خرید هدایت شود.

    تولیدکنندگان بسیاری وجود دارند که سال ها محصولات و بسته بندی های خود را به روش و شیوه ای خاص ارائه می کرده اند و امروز با طراحی مجدد محصولات و بسته هایشان، با چهره هایی جدید در بازار حاضر می شوند. گروهی نیز معتقد به تعویض ظاهر اجناس و بسته ها نیستند، به گفته آن ها سال هاست که فرم و محتوای داخل بسته ها برای مردم جا افتاده و سال هاست که مردم به خرید آن ها به همین شکل و شمایل عادت کرده اند، بنابراین نیاز چندانی وجود ندارد تا در یک بسته و طرح کاملاً قدیمی، تغییری به وجود بیاید.


    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : محمد اربابی
  • تاریخ: دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:تأثیرات مثبت طراحی مجدد بسته بندی ,بسته بندی,,
  • صفحه قبل 1 صفحه بعد


    printstudent

    محمد اربابی

    printstudent

    http://printstudent.glxblog.com

    دانشجویان صنعت چاپ

    رنگ در گرافیک بسته بندی

    دانشجویان صنعت چاپ

    فارغ التحصیل و کارشناس چاپ مقالات صنعت چاپ .druckverfahren.مقالات + صنعت چاپ .فرایند چاپ.چاپ افست. چاپ هلوگرام.چاپ بنر.چاپ هلیوگراور.چاپ سیلک.چاپ بالشتکی . چاپ سوزنی . چاپ روی شیشه.چاپ روی پارچه.صنعت چاپ.مقالات صنعت چاپ.تابلو روان. تلویزیون شهری.

    دانشجویان صنعت چاپ